måndag 27 februari 2012

BLOGGTRÄFF på Älvsjömässan 2012 och prylarna jag inte kunde stå emot

Bättre sent än aldrig, förra helgen var det ju som sagt Antikmässa och här kommer äntligen lite bilder från bloggträffen. Så här såg det ut när hela 16 stycken retrotokiga bloggare dök upp i vårat specialbokade konferensrum på Älvsjömässan förra helgen. Smilfinken längst till höger, med morot slash tomatrött hår dagen till ära, ja det är jag.

BLOGGTRÄFF ÄLVSJÖ 2012

Gruppfotot lånat av Agnieszka Lundgren med Retroprylar längst ut till vänster i bild
VIP




PRYLBYTAR TRÄFFEN SENARE UNDER KVÄLLEN

Hemma hos Jenny med bloggen La Mome old fashioned dukade Benny med Porslinsbloggen upp till prylkalas med 15 banankartonger fyllda med allt man kunde önska sig. Och jag kunde som vanligt inte stå emot trots att jag nyss avlagt  köpstopps löfte. Det var väldigt nära att jag till och med föll för erbjudandet att ta över Jennys gamla barnvagn för att få med mig alla prylar hem. Ja för när det handlar om retroprylar så är alla transportmedel tillåtna (om ni inte redan visste det).






Jennys lägenhet fylldes snabbt utav både bloggare och prylar från golv till tak


PRYLARNA SOM JAG BARA INTE KUNDE MOTSTÅ
Nu på plats i hyllorna hemma hos mig

Tre bedårande glasvaser
Vackra dricksglas i både olivgrönt och klarblått
En till Bitossi vas ur serien Rimini Blu längst till höger

En komplettering till min juicekanna av Stefan med bloggen H55. Duett av Carl- Arne Breger (1967)


4 kommentarer:

  1. Ja kära nån, tänk att alla dessa prylar fanns i mitt vardagsrum. Nu är det ett minne blott ;)

    Du fyndade fint ser jag!

    SvaraRadera
  2. Och var är plåtlådan du fick från mig då? :)
    Att det är ögonblicksbilder är ingen underdrift!

    SvaraRadera
  3. Visst var det kul, både Antikmässan, retrobloggsfikan och "efterfesten" hos Jenny! :)
    Hur var det med den där Granola-vasen, köpte du den av Benny? (För i så fall har jag en kompis till den som du kan få.)

    SvaraRadera
  4. titta där, där är vi ju! vad trevligt att du tog bilder. jag var upptagen med att sukta efter vita krukor så jag tog nog bara ett par bilder själv. har du behållit den naggade gula nylund-vasen? blev lite sugen på den efter att du tog den.. ska du ha den? :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Thank you for visiting!